Adverteren op LinkedIn

Er zijn inmiddels enorm veel verschillende netwerken waar u uw online advertentie-budget kunt spenderen, maar heeft u al eens overwogen om te gaan adverteren op LinkedIn? Adverteren op LinkedIn biedt uitstekende mogelijkheden voor heel veel verschillende businesses. Wij belichten voor u de voordelen van Adverteren op LinkedIn en leggen u stap-voor-stap uit hoe u uw eigen LinkedIn campagne kunt starten. Uiteraard kunnen wij ook LinkedIn advertentie-campagnes voor u beheren. Informeer naar de mogelijkheden.

Waarom is adverteren op LinkedIn nog steeds niet echt populair onder adverteerders?

Heeft u al eens een advertentie geplaatst op LinkedIn? Als u nu pas overweegt om te gaan adverteren op LinkedIn dan bent u echt niet de enige. Er zijn nog steeds veel online marketeers en mediaplanners die het zelf-service advertentie-platform van LinkedIn links laten liggen. De reden hiervan is niet helemaal duidelijk, maar wellicht dat deze misverstanden en uitdagingen hierin meespelen:

  • LinkedIn is niet echt een sociaal platform, maar het is ook niet echt een platform waar mensen content zoeken
  • LinkedIn is voornamelijk een platform voor zakelijke netwerkers; hierdoor neigen marketeers te denken dat het alleen interessant is voor B2B communicatie
  • LinkedIn heeft een veel lager aantal gebruikers dan bijvoorbeeld Google of Facebook. Hierdoor is het bereik ook een stuk beperkter
  • LinkedIn kent geen integratie met professionele bod-manegement platforms

 

Persoonlijk zien wij LinkedIn als een sterk gesegmenteerd communicatie-platform met enorm veel advertentie-potentie.
Echter, het aantal gebruikers is relatief beperkt en van de meer dan 259 miljoen gebruikers bevindt zich bijna 100 miljoen in de Verenigde Staten… Maar, zoals gezegd zijn de gebruikers wel heel nauwkeurig gesegmenteerd en kan er een doelgroep-selectie worden gemaakt op basis van functie-titel, werkgever (bedrijfsnaam), functie, competenties en interesse. Bovendien zijn profielen van LinkedIn gebruikers vaak meer up-to-date dan profielen in bijvoorbeeld Facebook of Google+.
Dus ja, het bereik is beperkt maar wel kwalitatief goed.