Alternatieven voor Adwords

Wegen de kosten van Adwords niet op tegen de inkomsten die worden gegenereerd? Is het inhuren van een Adwords Expert voor u te kostbaar en zoekt u een betaalbaar alternatief? Hieronder vindt u verschillende alternatieven voor Adwords. Welk alternatief voor u zou kunnen werken is nogal afhankelijk van het product of de dienst die u op het internet wilt aanbieden. Met het invullen van Adsup intake-formulier kunt ons duidelijk maken wat u met online adverteren wilt bereiken.

LET OP!  Een slechte ervaring met Adwords hoeft niet te betekenen dat Adwords voor u niet werkt. Misschien zijn campagnes gewoon niet goed beheert of niet voldoende geoptimaliseerd. Adsup is gecertificeerd Google Partner – indien gewenst kunnen wij uw campagnes bekijken en u van een vrijblijvend verbeter voorstel voorzien. Het kost u niets & wij zijn u heel graag van dienst.

Contact

Alternatief 1: Direct mailing

Beschikt u over een goede database? Heeft u adressen van prospects of misschien zelfs e-mailadressen? Dan kan het versturen van een direct mailing een goed alternatief zijn voor Adwords. Let erop dat de boodschap van uw direct mailing goed aansluit op uw website – of een specifieke pagina binnen uw website.

Als de mailing is verstuurd dan kunt u met behulp van Google Analytics gaan monitoren of de mailing succesvol is ontvangen. Hoeveel mensen zijn n.a.v. de mailing op uw website beland? En welke pagina’s heeft men bezocht? Hoe lang is men op de website geweest en zijn er toevallig ook mensen geweest die contact met u hebben gezocht? Google Analytics beschikt over een schat aan data waar u ontzettend veel belangrijke informatie uit kunt filteren.

Ontdek wat wel en niet werkt en zorg ervoor dat deze learnings worden toegepast in uw volgende direct mailings.

Alternatief 2: e-mail marketing

Heeft een potentiële klant zijn e-mail adres bij u achtergelaten? Laat deze kans dan niet aan u voorbij gaan! eMail marketing is verre van dood – het is nog steeds een uitstekend alternatief voor adwords indien u over een goede gesegmenteerde database beschikt. Lees meer

Alternatief 3: Bing

Het zoeknetwerk van Microsoft

Alternatief 4: Banner advertenties

Niet vanuit het Google Display Netwerk, maar direct advertentie-ruimte inkopen bij relevante websites.
Lees meer

Alternatief 5: Adverteren in Social media

Adverteren binnen het netwerk van LinkedIn, Facebook, Twitter, Youtube

 

Alternatief 6: Affiliate marketing

Hebt u zelf niet de tijd, energie of de middelen om relevant verkeer naar uw website te halen? Dan is affiliate marketing wellicht een interessante oplossing voor u. Met affiliate marketing maakt u gebruik van een referentie-netwerk. Websites die uw producten of diensten aanprijzen en een verwijzing maken naar uw website. Leidt dit tot een verkoop? Dan krijgt de affiliate daarvoor een vergoeding.

 

Alternatief 7: Bloggen

Bloggen kan tot fantastische resultaten leiden. Belangrijk is wel dat u artikelen schrijft die relevant zijn voor uw doelgroep en waarvan de inhoud goed aansluit op uw business en de content van uw website. Bloggen is niet voor iedereen weggelegd. Schrijven moet echt een hobby van je zijn – want de frequentie van het plaatsen van blogs wil je het liefst zo hoog mogelijk houden.

Denk vooraf goed na over de onderwerpen waarover je wilt gaan bloggen. Kies iets waar je niet snel over uitgepraat zult raken en bedenk een onderwerp waar niet al heel erg veel over is geschreven. Hoe unieker de content – des te beter zullen de resultaten zijn!