Waarom Adwords?

Schaalbaarheid

Google Adwords maakt het mogelijk om zelf te bepalen hoeveel geld u wilt besteden aan online adverteren. U bepaalt zelf hoe vaak en aan wie de advertentie wordt getoond en wat een vertoning maximaal mag kosten. U kunt op ieder willekeurig moment de instellingen wijzigen en op die manier testen welke instellingen voor u de beste resultaten opleveren.

Meetbaarheid

Voordat Google Adwords werd geïntroduceerd was het veel lastiger om de toegevoegde waarde van adverteren aan te tonen. Met Adwords en Google Analytics kan heel makkelijk worden achterhaald hoe iemand op uw website terecht is gekomen. Is de persoon via een advertentie binnengekomen en doet u nu zaken met hem? Dan kan de business die hieruit volgt desgewenst worden gekoppeld aan de advertentie. Zo kunt u na verloop van tijd exact meten hoeveel geld u heeft geïnvesteerd en wat de opbrengsten van de investering is geweest. Een nauwkeurigere ROI meeting is haast niet denkbaar….

Sneller resultaat

In tegenstelling to SEO – waarbij veranderingen in de content van de website pas na lange tijd resultaat opleveren (al dan niet positief) – biedt SEA (adwords) direct resultaat. En als het resultaat tegenvalt dan past u de instellingen gewoon aan – net zo lang tot u de gewenste resultaten behaalt

Flexibiliteit

Google Adwords biedt vele manieren om uw doelgroep te bereiken – geen enkel platform biedt meer dynamiek. Display advertenties, zoekadvertenties, video-advertenties, video-advertenties, banner-advertenties – alles is mogelijk. Experts weten precies wat u hebt best kunt inzetten om uw doelstellingen te behalen.

Het onderhoud van SEA is veel eenvoudiger dan SEO

Om uw website hoog in de zoekresultaten te verschijnen is de content van de website van groot belang. Biedt u relevante- en unieke content en wordt dit door uw bezoekers gewaardeerd? Dan is de kans groot dat uw pagina goed gevonden gaat worden. Dit is relatief eenvoudig als u een website hebt waarop u één specifiek product of één specifieke dienst aanbiedt – maar dit wordt een stuk lastiger als u verschillende producten en verschillende diensten aanbiedt. Met generieke content is de kans dat u ‘organisch’ goed gevonden gaat worden betrekkelijk klein.

Betere resultaten met Google Adwords

Met Google Adwords staat u gegarandeerd boven de organische zoekresultaten. Wat hiervan de kosten zijn is afhankelijk van verschillende factoren: Hoe relevant is bijvoorbeeld de advertentie in combinatie met de zoekterm en hoe relevant is de advertentie in combinatie met de content van uw website..?
SEA experts kunnen u erg veel geld besparen door de kwaliteit van de advertenties nauwlettend te monitoren. Google geeft de zoekwoorden die aan een advertentie worden gekoppeld een kwaliteits-score. Hoe hoger de score – hoe lager de kosten. Meer hierover leest u op de pagina adverteren met Adwords.

Adwords gaat een steeds prominentere rol spelen bij de zoekresultaten

De ruimte die beschikbaar wordt gesteld voor het vertonen van advertenties wordt steeds groter. En dat is niet heel verwonderlijk – Google Adwords is namelijk verantwoordelijk voor 95% van de totale Google omzet!